Vindende Præsentationer®

 
 

Det er i dag svært for kunderne, at se den store forskel mellem den ene og den anden leverandør, og således ender kundens beslutninger oftere og oftere med, at blive truffet ud fra rene emotionelle forhold. Det siges, at forskellen mellem at få første, eller anden pladsen, i forbindelse med en præsentation eller er sølle 2%!


Så hvad er det, der skal til for at vinde? Er det fordi den ene leverandørs produkt er bedre end den andens? Er det fordi den ene leverandørs ydelser er bedre end den andens? Kan man tabe en sag i forbindelse med en præsentation? Svaret er entydigt, JA det kan man!


Årsagen ligger primært i det man kalder "demo-overtrædelser” - fatale fejl der leder til, at deltagerne fra kundens side “tuner” ud under en præsentation, "demo-overtrædelser” der leder til at kunderne ikke aktiveres og udfordres under en præsentation, fatale fejl der gør, at deltagerne ikke ser værdien af den løsning, der præsentares.


Vindende Demonstrationer er et ægte hands-on kursus, der dækker alt fra planlægning til gennemførelse af vindende præsentationer. Kurset bygger på best practice indenfor demonstrations- og præsentationsteknik, herunder de sidste nye studier omkring voksenlæring. Over de 2 dage indføres deltagerne i den grundlægende planlægnings- og eksekveringsmodel for Vindende Demonstrationer. Deltagerne arbejder med de grundlæggende principper i, hvad der skal til for at aktivere den limbiske del af hjernen hos deltagerne til en præsentation. Den limbiske del af hjernen fungerer som en “gateway” til fornuften, og kun ved at arbejde med denne, sikrer vi os, at deltagerne ved en præsentation får det fulde udbytte. Ud over dette, arbejdes der med teknikker for demonstration og præsentation, om hvorledes en god præsentation struktureres, så at det bliver oplagt for deltagerne, at netop din løsning adresserer deres kristiske forretningsmæssige udfordringer og tilfører forretningsmæssig værdi. 


Deltagerne optages under forløbet på video, for at give dem det bedste fundament for, at lære af egne fejl og se forbedringer efter brug af modellen for Vindende Demonstrationer.


Det primære udbytte af Vindende Demonstrationer er:


  1. Forøget win-rate via kreative og engagerende præsentationer og demonstrationer

  2. Mulighed for at skabe en klar differentiator via måden, der demonstreres på

  3. Forkortelse af salgscyklussen idet, der skabes større ønske om at handle hurtigt

  4. Mulighed for at synliggøre og vise den forretningsmæssige værdi af den løsning der præsentares

  5. Styrkelse af organisationens eksisterende salgproces ved en mere struktureret og målrettet metode for præsentationer

Målgruppe: Sælgere, Pre-sales Konsulenter

Forudsætninger: Kontakt ZELLGEIST

Varighed: 2 dage

Deltagere: Maksimalt 14 deltagere

Vindende Præsentationer